Contract opzeggen
Hoe zeg je je energiecontract op? Kan dat zomaar? Lees hier meer over je contract opzeggen.
Wij helpen je met het automatisch overstappen van energieleverancier. Dit doen wij alleen als dit echt gunstig is voor jou.
We houden de energiemarkt voor jou in de gaten. Vervolgens brengen we je op de hoogte wanneer wisselen van energieleverancier interessant is. Voordat we je laten overstappen vragen we jouw huidige energieleverancier altijd om een verlengaanbod.
Ontdek binnen enkele seconde hoe jij vanaf nu nooit meer te veel betaalt voor je energiecontract.
Er zijn twee type contracten in de markt. Een vast contract met een vaste tarieven met een vaste looptijd. De looptijd kan één, twee, drie of vier of vijf jaar zijn. Daarnaast bestaat er een variabel contract met onbepaalde looptijd. Een variabel contract heeft, de naam zegt het al, variabele tarieven. Een variabel contract heeft geen vaste looptijd en is maandelijks opzegbaar.
Uit de Energiemonitor van 2021 (onderzoek van de Autoriteit Consument & Markt) heeft 47% van de Nederlandse huishoudens een variabel contract. Dit betekent dat zij op elk moment van stroom en gas kunnen overstappen met een opzegtermijn van één maand.
De gasprijs is eind 2021 gestegen. Daardoor is ook de energieprijs omhoog gegaan. Afhankelijk van het type contract dat je hebt, kan het interessant zijn om je energiecontract eens onder de loep te nemen en over te stappen.
Als je een energiecontract met een vaste looptijd hebt kan je pas overstappen wanneer je huidige contract afloopt. Een goed moment om je hier in te verdiepen is twee maanden voor de einddatum van je contract. Als je contract voorlopig nog niet afloopt raden we je aan om te wachten met wisselen van energieleverancier. Hiermee voorkom je een boete bij het overstappen van energie.
Als je wilt overstappen van energieleverancier terwijl je contract nog niet afgelopen is kan je van jouw huidige energieleverancier een boete krijgen. Overstappen zonder boete kan alleen wanneer jij een variabel contract hebt. Twee maanden voor je energiecontract afloopt kan je boetevrij overstappen van gas en stroom. In de volgende gevallen kan je een boete verwachten van je energieleverancier:
Een opzegvergoeding hoeft niet altijd te betekenen dat je minder bespaart. Sommige energieleveranciers waar je naar overstapt nemen de boete voor hun rekening.
Je kan ook tijdens je energiecontract overstappen van energie zonder boete. Je hebt dan alleen wel kans dat je je welkomstkorting niet meer ontvangt.
Als je je inschrijft bij ons dan zorgen wij ervoor dat je nooit zorgen hoeft te maken over een opzegvergoeding/ boete bij het overstappen van energie Wij streven naar een duurzame relatie tussen jou en de energieleverancier.
Hoe zeg je je energiecontract op? Kan dat zomaar? Lees hier meer over je contract opzeggen.
Waar moet je allemaal aan denken als je een nieuw energiecontract wilt afsluiten?
Hoe weet je wanneer het beste moment is om over te stappen met je energiecontract?
In Nederland mag je zelf een energieleverancier kiezen.
Kijk daarom meteen welke energieleverancier het beste bij jou past.
Vanzelf, jouw energiezaken altijd goed geregeld.
Neem contact op:
Princenhagelaan 13
4813 DA Breda
info@vanzelf.nl
085-05 13 800
Via de chat
BTW: NL860809444B01
KvK: 76852695
Wij houden jouw gegevens privé. Bij Vanzelf staan privacy en de veiligheid van jouw gegevens hoog in het vaandel. We doen er alles aan om jouw gegevens privé te houden. Wij zullen wel persoonlijke gegevens aan je moeten vragen om jouw aanvraag goed te kunnen verwerken. Welke gegevens wij van jouw nodig hebben en waarom kun je lezen in onze privacy verklaring. We hebben in onze privacy verklaring alles uiteen gezet zodat je kunt zien welke gegevens we van jouw nodig hebben en waarom. Ook kun je lezen hoelang we die gegevens bewaren en wie er toegang heeft tot jouw gegevens.
Vervelend dat er iets is voorgevallen waardoor je een klacht hebt. Om dit zo goed mogelijk op te lossen vragen we je om onderstaand formulier zo volledig mogelijk in te vullen. Binnen 14 dagen nemen we contact met je op.
We vinden het heel belangrijk dat jij als klant tevreden bent. Jammer om te horen dat je een klacht hebt en DANK voor het melden hiervan. Binnen 14 dagen nemen we contact met je op. We gaan ervan uit dat we tot een goede oplossing zullen komen.
Heb je ondertussen nog vragen? We zijn bereikbaar via de chat, e-mail of telefonisch op 085 – 05 13 800. We helpen je graag.